Słowo kluczowe Znaczenie
interface Abstrakcyjny typ, którego metody można implementować
long Typ 64- bitowych liczb całkowitych
native Metoda implementowania przez lokalny system
new Buduje nowy obiekt lub tablicę
null Referencja null
package Pakiet klas
private Element dostępny tylko do metod danej klasy
protected Element dostępny tylko dla metod danej klasy, podklas oraz innych klas
tego samego pakietu
public Element dostępny dla metod wszystkich klas
return Kończy metodę, zwraca wartość
short Typ 16- bitowych liczb całkowitych
static Element należący do klasy, a nie do obiektów klas
super Obiekt lub konstruktor nad klasy
switch Polecenie wyboru
synchronized Metoda niepodzielna dla wątków
this Niejawny argument metody lub konstruktora danej klasy
throw Zwraca wyjątek
throws Zawiera wyjątki, które dana metoda może zwracać
transient Oznacza dane, które nie powinny być traktowane jako trwałe
try Blok instrukcji obsługujący wyjątki
void Oznacza, że metoda nie zwraca żadnej wartości
volatile Nieużywana
while Rodzaj pętli
Słowo kluczowe Znaczenie
abstract Abstrakcyjna klasa lub metoda
boolean Typ wartości logicznych
break Opuszcza pętlę; lub polecenie switch
byte Typ 8-bitowych liczb całkowitych
case Opcja polecenia switch
catch Klauzura bloku try wyłapująca wyjątki
char Typ znaków Unicode
class Definiuje typ klasy
const Nieużywane
continue Rozpoczyna kolejną iterację pętli
default Domyślna klauzura polecenia switch
do Rozpoczyna pętlę do/while
double Typ liczb zmiennoprzecinkowych podwójnej precyzji
else Klauzura polecenia if
extends Definiuje klasę bazową nowej klasy
final Stała albo klasa lub metoda, która nie może zostać przeładowana
finally Klauzura bloku try, która jest wykonywana zawsze
float Typ liczb zmiennoprzecinkowych pojedynczej precyzji
for Rodzaj pętli
goto Nieużywane
if Polecenie warunku
implements Definiuje interfejs(y) implementowane przez daną klasę
import Importuje pakiet
instanceof Sprawcza, czy obiekt jest instancją danej klasy
int Typ 32- bitowych liczb całkowitych
- Java jest w pełni zorientowana obiektowo co pozwala na łatwiejszy sposób stworzyć skomplikowane projekty
- niezależne od platformy środowisko programistyczne, w którym uruchamiane są aplikacje - możesz używać tego samego kodu pod Windows, Solaris, Linux i innych systemów
- program może być pobierany przez Internet
- pamięć w Javie jest sprzątana automatycznie
- program działa na różnych platformach
- składnia języka Java jest podobna do składni C++
- interfejs zastępuje wielokrotne dziedziczenie